dekat sekolah

harini ialah hari pertama aku bersekolah
setelah puas bercuti saket selama 1 minggu
aku pergi ke sekolah, dengan langkah yang sungguh bangga
tapi sama jugak, ta ubah perangai aku
masih bangun lambat n kelam kabut pada waktu subuh

semasa disekolah, semua seronok n senyum melihat aku
semua siap peluk, cium, salam
macam 1 tahun ta jumpa. hampehhh !
cikgu2 pun, semua pakat tanya
"awak operat kan, mana saket yee, cikgu na tengok sikit
aku tunjuk lahh, bukti yang aku saket haha

lepas tu, macam biasa kelas, ta ubahh jugakk
cuma masuk2 tempat duduk je ubahh.
jadi pelik macam kanak2 tadika
hairni art ta ada, so 4 orang cikgu relief, dalam 4 waktu
memang tuhan je lahh yang tahu, betapa bosan yee masa tu
memang kene ke ps lahh
so, tahu2 lahh dekat ps, memang ta akan belajar,
coz aircond free, tido jee lahh.
tiap2 hari ps, ps pun tengok muka yang sama je

nasib aku jenis suka cakap, dok cerita jeee
idea da habes, reka lahh cerite ape lagi haha
hasniza siap ckp, "ade kamu seronokk jee, ta ada lahh sunyii mcm aritu
wahh aku punn, hek elehh, ayat na kasi aku sedih lahh tu hehe
serious aku rindu sangat dekat korangg, i mean our class :)